ARKAS CIO #1: Geza Dologh

Vural Bey ile telefonda sohbet ederken, eski günlerden bahsederken bir anda geçmişe gittim, hani “flash back” diyorlar ya, işte o oldu. Vural Bey, sohbetimiz esnasında kendisini işe Geza Bey’in aldığından da bahsetmişti ve konuşmamızın bir iki yerinde daha, ne zaman başı bilgisayarı (organizasyonel değişimi) istemeyen / korkan kişilerle derde girse, Geza Bey’in desteği ile engelleri aştığından bahsettiğinde Vural Bey, aklımda bir ampul yandı.

Ben bu bloğu yazmaya başladığımda, şöyle düşünmüştüm; Hayattaysa Vural Bey’e ulaşırım (Allah sağlıklı uzun ömürler versin), Vural Bey’e ulaşamazsam, Serap Hanım ile konuşurum, bir şekilde ona da ulaşamaz veya Serap Hanım anılarını paylaşmaya uygun fırsatı / zamanı bulamaz ise, en kötü kendi anılarımı vakit buldukça yazar ve beni kırmayacağını bildiğim birkaç eski dosttan da “zorla” 🙂 birkaç fotoğraf ve yazı alıp, ondan sonra da Linkedin ve bu Blog üzerinden herkese açık bir genel anons ile bu çalışmaya katkı sağlamak isteyenlere kapıyı her zaman açık bırakırım diye düşünmüştüm, ana plan buydu.

Ancak Vural Bey, Geza Bey’den bahsedince, bu konuyu düşünmeye başladım. Ben ARKAS’ta işe girdiğimde benim yöneticim Serap Hanım idi. Serap Hanım’ın yöneticisi ise Geza Bey idi. Dolayısı ile Geza Bey bu durumda, (şirketteki yöneticiliğine ve diğer görevlerine ilaveten) aynı zamanda ARKAS’ın ilk CIO’su (Chief Information Officer) oluyordu.

Geza Dologh

(eski fotoğraflarımdan bazıları maalesef hala kağıda basılı olarak İzmir’deki evde olduğu için birlikte çekilmiş fotoğrafımızı bulamadım)

Nedir bu CIO? (Chief Information Officer)

Wikipedia tanımına göre CIO, bir şirketin Bilgi Teknolojileri (BT) alanında en yüksek mevkiideki çalışanını tanımlamak amacıyla kullanılan bir terim. Günümüzde küçük şirketlerde bu işler bir “bilgisayarcı çocuk” ile başlar, biraz daha büyük şirketlerde bir Bilgi İşlem Sorumlusu, Bilgi Teknolojileri Yöneticisi vardır. Eğer şirket biraz daha büyük bir şirket ise, Bilgi Teknolojileri Müdürü-Direktörü-Koordinatörü olur. Daha büyük şirketlerde / holdinglerde ise genelde bu bilgisayar işlerine bakan ayrı şirket(ler) olur ve o organizasyonların başında da her şirkette olduğu gibi bir Genel Müdür vardır. İşte bu BT organizasyonunun bu en tepedeki kişisine CIO denebilir. Denebilir diyorum çünkü, benim de sevdiğim bir diğer tanımlamaya göre, CIO pozisyonu için o kişinin, ilgili şirketin / holdingin Yönetim Kurulu Üyesi veya en azından İcra Kurulu Üyesi olmasını gerekliliği vardır. Velhasıl CIO kavramı biraz gri bir tanımlama lakin umarım bu açıklama az çok bir fikir vermiştir.

Kafamdaki bu tanıma göre, ARKAS’ın ilk CIO’sunun Geza Bey olduğunu oturttuğumda bu yazıyı yazmaya karar verdim. Şu andaki hedefim Geza Bey’e ulaşmak (çook uzun yıllardır hiç irtibatım olmadı umarım hayattadır ve sağlığı yerindedir). Her türlü yardıma açığım, Linkedin üzerinden benimle irtibata geçebilirsiniz.

Not: Her sayfanın en altında bulunan kategori ve etiketler ile ilgili diğer içeriklere kolayca geçiş yapabilirsiniz.

Comments are closed.

Create a website or blog at WordPress.com

Up ↑

Design a site like this with WordPress.com
Get started